Hysop vroeg Baldwin om hen te helpen met hun Magento webshop. Het bedrijf is een verdeler van medische producten en schoonmaakmiddelen binnen de zorgsector: rusthuizen, zorgcentra & pedagogische instellingen zijn hun belangrijkste klanten. De onderneming bestaat uit 3 onderdelen: gezondheidszorg, hygiëne en desinfectie. Mede door de kwaliteitsproducten en de snelle levering kan Hysop zich profileren als een betrouwbare en persoonlijke partner.
Webshop: www.hysop.be
Magento migratie
Het tijdperk van Magento 1 komt aan zijn einde, tijd voor verandering!
- Voor de versies 1.13 en 1.14 van Magento Commerce, voorziet Magento tot en met juni 2020 ondersteuning op vlak van software quality en security op voorwaarde dat de website correct is onderhouden.
- Voor de versies 1.9 tot 1.12, voorziet Magento tot en met juni 2020 software security patches op voorwaarde dat de website correct is onderhouden. Op deze manier verzekert men een veilige en up to date website.
- Software security patches voor de Magento Open Source versies 1.5 tot 1.9 zullen worden aangeboden tot juni 2020.
1 op 4 bedrijven gebruiken Magento 2, de nieuwste versie van het e-commerce platform. Tijdens de release in 2015 werd Magento 2 met open armen ontvangen door de fans, reden hiervoor zijn de grote verbeteringen op vlak van technologie, custom aanpassingen en prestaties.
Hysop zag het belang in van een vernieuwde webshop en riep de hulp in van Balwin voor de ontwikkeling. De klant maakte nuttig gebruik van het migratieproces en nam de tijd om een inventaris op te stellen, hét moment om de webshop op te schonen en bepaalde producten te verwijderen.
Ontwikkeling & design
De navigatie, het menu, de product feed en de modules werden door ons geïnstalleerd op de Magento 2 webshop. Hysop had één specifieke wens: een nieuw account zou eerst geaccepteerd moeten worden vooraleer de prijzen en producten zichtbaar zouden worden.
De front-end is clean, simpel en product-oriented. Magento 2 stak de back-end in een modern design, waardoor de huidige versie veel gebruiksvriendelijker is dan de vorige. Door deze aanpassingen is het veel makkelijker voor de klant om een onderhoud uit te voeren op de webshop, zonder hiervoor de nodige kennis te hebben.
Marketing
Een operationele webshop op zich volstaat uiteraard niet. Het marketing team zorgde voor de installatie van onze SEO module op Hysop, deze bestaat uit verschillende mogelijkheden rond tracking en SEO, welke gebaseerd zijn op research en eigen ervaringen. 👌
Baldwin’s marketing team streeft naar een onafhankelijke ontwikkeling. Hun doel bestaat eruit het team, maar ook de verschillende klanten, de mogelijkheid te geven om zelf tracking en tracking codes in te stellen. Dit alles op een zo kort mogelijke periode, tegen de laagste prijs. Dit verklaart dan ook het intensieve gebruik van Google Tag Manager (GTM).
Verschillende custom events werden toegevoegd:
- Product Impressions
- Product Clicks
- Product Detail Impressions
- Add / Remove from Cart
- Checkout
- Purchases
- Site searches
- Contact forms sent
- Newsletter subscriptions
URL’s werden gecheckt op consistentie en we zorgden voor een correct samengestelde sitemap. Ook de Google Analytics, Bing & Google Search console accounts werden op maat ingesteld.
Ben je ook op zoek naar een webdevelopers die vertrouwd is met een migratie van een Magento1 naar een Magento2 webshop? Kom dan eens praten met ons team van experten. Je krijgt er zelfs een koffie en een koekje bij ☕🍪