Aqtor kwam naar Baldwin voor een gloednieuwe Magento 2 webshop. Dit bedrijf is gespecialiseerd in de productie en levering van producten zoals protheses, mobiliteitshulpmiddelen, orthopedische schoenen en verbanden. Het is hun missie om mensen met een mobiliteitsbeperking opnieuw de mogelijkheid te geven om te bewegen. De orthopedische producten die Aqtor produceert, kunnen worden gekocht op hun webshop Orthoshop, die ook bij Baldwin werd ontwikkeld.

Website: www.aqtor.be

Aqtor

Na een eerste briefing rond de ontwikkeling hadden we alle informatie die we nodig hadden om aan de website te beginnen: bedrijfsgegevens, vereisten voor het project en welke functionaliteiten gebruikt moesten worden. We wisten dat de website responsief moest zijn, het product in de verf moest zetten en de gebruiker moest doorverwijzen naar de webshop voor bestellingen.

De wireframes

Hier bij Baldwin werken we eerst aan wireframes met het doel de perfecte samenstelling te vinden van de verschillende elementen van de website, om zo een specifiek doel te bereiken. Dus we planden de layout van de pagina’s, de content, de interface-elementen en het navigatiesysteem. Op die manier konden we vanaf het begin zien hoe alles samenwerkte.

Design

Het design werd gecreëerd in functie van hoe wij willen dat een potentiële klant werkt met de website van Aqtor. We organiseerden de informatie om alles zo leesbaar mogelijk te maken aan de hand van titels, witruimte, afbeeldingen en een gemakkelijk leesbaar lettertype. De navigatie heeft een logische hiërarchie en klikbare knoppen die de gebruiker naar relevante pagina’s brengen.

Om de website zo snel mogelijk te laten laden hebben we de afbeeldingen geoptimaliseerd. Dit werkt uitstekend op elk apparaat.

Ontwikkeling

Dankzij de goede planning van alle functionaliteiten en eisen voor de website, liep de ontwikkeling van een leien dakje. De website is gemaakt in Magento 2 en de ontwikkelaars hebben alle SEO eisen van onze checklist geïmplementeerd.

Gebruik en tracking

SEO en SEA functionaliteiten zijn twee van de belangrijkste zaken die we herzien en op punt stellen voor de lancering van een website. We controleerden of elke pagina goed geindexeerd wordt door de zoekmachines en zorgen dat alle gegevens correct staan. Hoe doen we dat? Met behulp van Google en Bing Webmaster Tools, Google Analytics en Google Tag Manager.

Website lancering

Nadat alles getest werd door ons team en door de klant, werd de website enkele dagen in soft live gelanceerd. Op het moment van de lancering was de marketingcampagne volledig gepland.

Laten we samenwerken

Wil je een nieuw project opstarten of ben je het aan het overwegen? Vertel ons erover. Hoe meer we erover weten, hoe beter we onze eerste kennismaking kunnen voorbereiden. Want we komen graag voorbereid. Altijd. Vul dus het projectformulier in en we contacteren je asap voor een afspraak.

Een offerte aanvragen