Canary Hill is een merk van koerskledij voor vrouwen – ontstaan uit een passie voor wielrennen en in de laatste jaren uitgegroeid tot een succesvol bedrijf. In haar zoektocht naar koerskledij voor vrouwen die zowel functioneel als mooi is, nam Carol – de eigenares – de beslissing om een eigen merk uit de grond te stampen. Vandaag heeft haar kledij al vele wielrensters gelukkig gemaakt. Om een belangrijke speler te blijven en om haar website bezoekers te verwennen met een geweldige ervaring, vroeg Canary Hill aan Baldwin om hun Magento 1 webshop te upgraden naar Magento 2.

Webshop: canaryhill.be

Canary Hill Update to Magento2

Magento 2 is de nieuwe versie van Magento, uitgebracht in 2015. In vergelijking met Magento 1 brengt Magento 2 fundamentele verbeteringen met zich mee op vlak van technologie, modulariteit en uitvoering. Lees hier waarom je zou moeten upgraden van M1 naar M2.

Design & Development

Het design team koos voor een clean, intuïtief en inspirerend webdesign om de producten in de kijker te zetten. Het team creëerde een webshop die makkelijk navigeerbaar is, toekomstgericht en de identiteit van het merk weerspiegelt.

Eens het design was afgewerkt, was het aan de developers. Zij implementeerden alle custom functionaliteiten en installeerden enkele coole features. Canary Hill is bijvoorbeeld onze eerste webshop die de nieuwe Bpost Shipping Manager Plug-in voor Magento gebruikt, om gemakkelijk verzendingen en retours te beheren. De developers implementeerden de Baldwin Instagram feed module om de inspirerende foto’s van hun Instagram account te tonen op de homepage. De devs zorgden er ook voor dat de Canary Hill-fans voortaan combo’s kunnen kopen. Dankzij bundled products kunnen shoppers nu een complete outfit kopen vanop één productpagina. Leuk, toch?

Canary Hill Bundled products M2
Bundled products maken het mogelijk om gemakkelijk een complete outfit te kopen

SEO & Tracking

SEO en tracking zijn belangrijke aspecten als het gaat om het beheer van een succesvolle webshop. Om er zeker van te zijn dat elke pagina correct is geïndexeerd door de zoekmachines en alle data die we verzamelen accuraat is, installeerde het marketing team de Baldwin SEO module en configureerde verschillende tools zoals Google Analytics, Google Search Console en Google Tag Manager. Om het mogelijk te maken relevante data voor het bedrijf te kunnen analyseren, tracken we product clicks en impressies, add to cart events, aankopen, zoekopdrachten en meer.

Nadat de webshop was getest en alles dubbel gecheckt, waren we klaar voor de go-live. We zijn ervan overtuigd dat de nieuwe webshop een krachtige upgrade van Magento 1 naar Magento 2 is.

 

webshop ontwerp en ontwikkeling bij Baldwin in gent

Laten we samenwerken

Wil je een nieuw project opstarten of ben je het aan het overwegen? Vertel ons erover. Hoe meer we erover weten, hoe beter we onze eerste kennismaking kunnen voorbereiden. Want we komen graag voorbereid. Altijd. Vul dus het projectformulier in en we contacteren je asap voor een afspraak.

Een offerte aanvragen