Waarom is Magento de beste keuze is voor een Omnichannel aanpak?

Wat is omnichannel? Dat is het linken van de online en de fysieke winkel aankoop ervaring zodat de klant een gestroomlijnde service ervaring beleeft. Jouw klanten willen op elk tijdstip van de dag iets kunnen kopen. Dit via verschillende kanalen, verschillende toestellen en ze verwachten een variëteit van leveringsmogelijkheden. Magento helpt jou om de te beantwoorden aan de noden van jouw klanten door hun unieke omnichannel aanpak.

Omnichannel aankoop ervaring met Magento

Een betere winkel ervaring zorgt voor meer verkoop en verhoogde klant loyaliteit

Excuseer? Winkel ervaring? Ik dacht dat we gingen praten over de online verkoop???

Heb je al eens gedacht aan de optie om de aangekochte artikelen van jouw klanten te laten leveren in jouw winkel zodat ze het daar makkelijk kunnen ophalen? Dit maakt hen niet alleen gelukkiger maar het zorgt ook voor extra geld in de lade. Klanten die hun aankopen ophalen in een fysieke winkel spenderen een extra 30-40 procent in die winkel. (De perfecte timing voor de verkopers om in te spelen op de aankopen)
Verzendingen naar de winkel en een uitgebreid assortiment in de winkel betekent dat een klant nooit met lege handen vertrekt. Magento integreerd met een waaier aan POS systemen zodat de hele klantbeleving gesynchroniseerd kan worden en kan gekoppeld worden aan de data van jouw klanten. Zo weet je exact wat de vorige aankopen van een klant waren wanneer ze langskomen in jouw fysieke winkel.

Gecentraliseerd aankoop management voor een naadloze omnichannel ervaring

Wil jij graag jouw hele inventaris centraliseren, op een vloeiende manier aankopen uitleveren en jouw online en offline wereld samensmelten? Dat kan met het Magento bestellings management systeem waarmee je de efficiëntie verhoogt, kosten reduceert en een naadloze omnichannel ervaring aanbied. Maximaliseer omnichannel aankopen door de aankopen te verzenden van en naar verschillende locaties. Overstijg de verwachtingen van de klanten en de stijging van jouw aantal recurrente bestellingen zullen je positief verbazen.

Omnichannel shopping experience magento

Omnichannel is nodig om competitief te blijven

Als je nog niet overwogen hebt om jouw aanpak te vernieuwen naar een omnichannel strategie dan is het nu dringend tijd om dat wel te doen. Een heel aantal grote spelers hebben er het nut al van aangetoont. Ze zijn aanwezig op alle mogelijke kanalen waar hun prospecten op actief zijn. De nieuwe aanpak toonde al aan dat dit zorgt voor hogere inkomsten, verlaagde kosten, lagere inventaris kosten, minder operationele kosten en minder druk op promotionele acties.

Een vlotte order verwerking zorgt voor groei

Meer order verwerkings opties zorgt voor meer verkoop. Reduceer ondertussen ook de kost van de verschillende warenhuis inventarissen of een globale inventaris door winkels, verdelers en partners om te toveren tot mini distributiecentra. Groei jouw verkoop door jouw inventaris volledig aan te bieden aan online shoppers en zorg voor flexibele leveringsopties zoals versturen vanuit een winkel, koop online en haal af in de winkel.

Verruim de verkoops ervaring

Connecteer al jouw data stromen en gebruik die om de impact van jouw salesteam te verhogen. Beeld je in dat zodra een klant binnenwandelt in een winkel jouw verkoopsverantwoordelijke een overzicht krijgt met wat de laatste aankopen van die persoon waren, wat er in zijn/haar winkelmandje zit en wat ze in de wishlist geplaatst hebben.
Klinkt dat niet te futuristisch? Helemaal niet, dit gebeurt nu al in verschillende winkels met de hulp van camera’s met gezichtsherkenning die geconnecteerd zijn aan heel wat data stromen.

Omnichannel shopping experience magento ecommerce

Verhoog jouw advertentie impact

Volg jouw klanten over al hun toestellen, meet hun toewijding en connecteer met hen wanneer ze klaar zijn om te converteren. Meet makkelijk of klanten die jouw online advertenties gezien hebben langskomen in de winkel om het product dat je verkoopt in levende lijve te zien en ga na of ze het ook effectief aangekocht hebben. Dit maakt het een pak makkelijker voor het marketing team om de ROI op advertenties aan te tonen wanneer er niet meteen een online conversie volgt na het doorklikken op een advertentie. De mogelijkheid om klanten van zo dichtbij te volgen doorheen het hele verkooptraject zal jouw verkoopsucces en algemene inkomsten zeker een duwtje in de rug geven.

OK, ik ben overtuigd van de Omnichannel aanpak. Maar waarom Magento?

Geen enkel ander e-commerce platform geeft je zo veel macht om een een unieke, ongelimiteerde en overtuigende aankoop ervaring te creëren.  En daarop krijg je nog een ijzersterke data beveiliging, supersnelle prestaties en een lage kost voor cloud toepassingen aangeboden. Maak gebruik van een brede waaier aan plugins en features en een ongelimiteerde mogelijkheid om aanpassingen te maken zodat Magento vloeiend samenwerkt met jouw huidige data infrastructuur. Met Magento Commerce, maak je deel uit van een globaal ecosysteem van ontwikkelaars, partners en verkopers die jouw e-commerce visie tot leven zullen brengen.

En waarom zou je niet voor Shopify kiezen? We hebben een vergelijking gemaakt van Magento versus Shopify in deze blog post. Leer hier alles over de verschillen van deze twee e-commerce platforms.

Spring gerust eens binnen voor een kopje koffie en een babbel over jouw volgende stappen naar een vloeiende omnichannel strategie voor jouw bedrijf. Of stuur ons al jouw vragen via het contact formulier.

Laten we samenwerken

Wil je een nieuw project opstarten of ben je het aan het overwegen? Vertel ons erover. Hoe meer we erover weten, hoe beter we onze eerste kennismaking kunnen voorbereiden. Want we komen graag voorbereid. Altijd. Vul dus het projectformulier in en we contacteren je asap voor een afspraak.

Een offerte aanvragen