Als we vandaag een Magento 2 project opstarten met een klant dan werken wij altijd met Hyvä, gewoon omdat het de beste resultaten garandeert.
Wat is Hyvä?
De Hyvä Template is simpelweg het frontend-theme voor Magento – nog steeds de standaard als het aankomt op Open Source e-commerce systemen(als je het aan het Baldwin-team vraagt).
Maar Hyvä is nog meer. Het is uitgegroeid tot een toolset, een ecosysteem van extenties met een heuse community waarop je kan terugvallen voor ondersteuning en hulp.
Minder code, meer vreugde
Hyvä Theme is een perfect alternatief voor de headless/PWA-oplossingen. Er is gekozen voor minder complexiteit in plaats van meer en voor eenvoud door gestroomlijnde PHP-templating. Een standaard Magento-thema laadt meer dan 200 JS/CSS-bronnen (1,5 megabyte. Hyvä laadt slechts 2 JS/CSS-bronnen (0,2 megabyte)!
Wat belooft het Hyvä-thema? Een mooiere en efficiëntere workflow zonder RequireJS, Knockout of UIComponents.
Sterk verbeterde prestaties van je webshop
Door het verminderen van de hoeveelheid code die de browser en toestellen van je klanten moeten verwerken, worden de laadtijden aanzienlijk lager. Met Hyvä is het behalen van een perfecte 100/100 score in Google PageSpeed en het voldoen aan Core Web Vitals in alle statistieken mogelijk. Wat onbereikbaar leek met de standaard Luma Theme van Magento en een uitdaging met PWA’s of SPA’s, ligt nu gewoon binnen handbereik met Hyvä. Hoewel het onderhouden van deze hoge prestaties vergt zeker ook wat inspanning, maar Hyvä maakt dit nu tenminste haalbaar.
Een hogere prestatie leidt vanzelfsprekend tot verbeterde gebruikerservaringen, hogere conversiepercentages en betere posities in SEO-rankings.
Snellere lanceringstijd
Het schatten van projecten en maken van planning kan complex zijn, zeker wanneer er gebruik wordt gemaakt van innovatieve technologieën. Hyvä is gebaseerd op het PHP-framework van Magento en kan vrij eenvoudig worden overgenomen door bestaande Magento-ontwikkelaars. Projecten die Hyvä gebruiken vallen gemiddeld 30 tot 50% lager uit in vergelijking met Luma Theme gebaseerde- of PWA oplossingen. Dit vertaalt zich in tijd- en kostenbesparingen, waardoor de time-to-market wordt versneld.
Hyvä is niet uit op een revolutie of het meeliften op de laatste hype. Het is meer wat velen hoopten dat Magento in eerste instantie zou bieden – een frontend zoals Luma had kunnen zijn. Het biedt een goed alternatief voor headless PWAs voor iedereen die liever niet volledig inzet op een webaanpak die op JavaScript leunt.
We hebben niks tegen headless SPA PWAs, maar we zijn er ook niet super enthousiast over. Onze focus ligt op e-commerce en PHP, en we vinden niet dat headless PWAs altijd de go-to optie moeten zijn voor het bouwen van online winkels.
We waren er vroeg bij
We geloven echt in deze oplossing. Baldwin was het eerste agency in België dat Hyvä op grote schaal heeft ingezet. Ons eigen SAAS webshop product “MT.shop op het Lochting platform” heeft meer dan 200 webshops online die draaien op de Hyvä storefront. En ook onze e-commerce projecten van onze KMO klanten zijn we actief naar het Hyvä-thema aan het bewegen.