Online apotheken zijn de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden vanwege hun gemak en toegankelijkheid. Apotheken passen hun bedrijf steeds meer aan om ook online toegankelijker te zijn. www.apotheek-online.be biedt via zijn online winkel professioneel advies en verkoopt een assortiment van meer dan 40.000 producten van 350 verschillende merken.

We hielpen Apotheek Online met een Magento upgrade en een vernieuwing van de front-end. De uiteindelijke resultaten mogen er zeker en vast zijn!

  • Betere gebruikerservaring
  • Verbeterde toegankelijkheid
  • Boost in indexering & betere rankings in de organische zoekresultaten

Magento upgrade

We hebben Apotheek Online geholpen met een upgrade naar de nieuwste versie van Magento. Regelmatige upgrades zijn om verschillende redenen belangrijk:

Beveiliging: upgraden naar de nieuwste versie zorgt ervoor dat hun webshop de meest recente beveiligingsfuncties gebruikt en het best beschermd is tegen malware.

Prestaties: upgraden naar de nieuwste versie kan de snelheid en algemene prestaties van de webshop verbeteren, wat leidt tot een betere gebruikerservaring en meer verkopen.

Bug fixes: upgraden naar de nieuwste versie van Magento verbetert de stabiliteit en betrouwbaarheid van hun webshop.

Nieuwe functies: upgraden naar de nieuwste versie geeft onze klant toegang tot de nieuwste functies om de webshop te verbeteren.

Implementeren van The Hyvä Theme

In de afgelopen jaren heeft het Magento ecosysteem aanzienlijke vooruitgang geboekt. Eén van de voornaamste veranderingen is de introductie van verschillende thema’s gericht op het verbeteren van de prestaties en gebruikerservaring van webwinkels. Onder deze thema’s is het Hyvä-thema (Magento 2) naar voren gekomen als een topconcurrent. Deze bracht een revolutie teweegbrengt in het proces van het bouwen en beheren van webwinkels.

Wij geloven zo in deze oplossing dat we de functies ervan hebben gebruikt voor Apotheek Online.

Enorme verbetering op het gebied van websitesnelheid

Paginasnelheid speelt een cruciale rol in het webshop verhaal. Deze heeft een direct impact op de gebruikerservaring van de klant en op het succes van het bedrijf.

Als webwinkels pagina’s snel laden, is de kans groter dat klanten op de site blijven en aankopen doen. Traag ladende pagina’s hebben vaak de neiging om gebruikers te frustreren en ervoor zorgen dat ze hun winkelwagentjes verlaten, wat resulteert in gederfde omzet en inkomsten voor het bedrijf. Uit onderzoek blijkt zelfs dat een vertraging van één seconde bij het laden van een pagina, al kan leiden tot conversiedaling van 7%.

Bovendien speelt de paginasnelheid ook een rol bij zoekmachineoptimalisatie (SEO). Zoekmachines zoals Google beschouwen paginasnelheid als een rankingfactor, wat betekent dat sneller ladende pagina’s de zichtbaarheid van een webwinkel in zoekresultaten kunnen verbeteren en uiteindelijk meer verkeer naar de site kunnen leiden.

Hier is een voorbeeld van de drastische verbetering die de upgrade & Hyva voor de webwinkel heeft opgeleverd.

Desktop performance – Homepage

Before

After

Webshop tracking

Het bijhouden van webshopactiviteiten via Google Tag Manager is cruciaal voor elk bedrijf met een webshop. Met deze krachtige tool kunnen we waardevolle gegevens verzamelen over het gedrag van je klanten, zoals welke producten ze bekijken, toevoegen aan hun winkelwagen of kopen. Daarom hebben we ervoor gezorgd dat de tracking voor de klant op punt staat, door de Google Analytics & Google Tag Manager accounts te configureren.

Laten we samenwerken

Wil je een nieuw project opstarten of ben je het aan het overwegen? Vertel ons erover. Hoe meer we erover weten, hoe beter we onze eerste kennismaking kunnen voorbereiden. Want we komen graag voorbereid. Altijd. Vul dus het projectformulier in en we contacteren je asap voor een afspraak.

Een offerte aanvragen