Baldwin deed een redesign voor de WEBA Magento 2 webshop met een betere User Experience (UX). WEBA is een gevestigde en geliefde meubelwinkel in België. In 2017 ontwikkelde Baldwin voor WEBA de eerste grote Magento 2 webshop, een hele uitdaging. We waren dan ook enthousiast toen WEBA vroeg om drie jaar later een redesign te doen. Voor de nieuwe webshop ligt de focus op User Experience, of kortweg UX. We wilden er dan ook alles aan doen om de site gebruiksvriendelijker te maken voor de klant.

Weba-Redesign-Magento2

Groeiverhaal webshop

WEBA geloofde in de samenwerking van marketeers en developers bij Baldwin. We werkten de daaropvolgende jaren nauw samen met WEBA door samen de online marketing aan te pakken. Het sterke concept van WEBA gecombineerd met de webshop en online marketing was een groot succes! Nog nooit eerder zag WEBA zo een booming business. In het laatste jaar was er een grote stijging in online aankopen. Daarnaast zijn we er samen in geslaagd om de SEO van de website te optimaliseren.

De huidige webshop deed het dus zeer goed. Maar wij hopen met de restyling de online verkoop nog een extra boost te geven.

Met het oog op verbeterde UX:

  • Nog meer gebruiksvriendelijkheid
  • Snellere navigatie
  • Vermijden dat klanten afhaken
  • Klanten aanmoedigen sneller over te gaan naar de bestelling

User Experience

Homepagina UX

De homepagina staat vol met triggers, maar ook hier richt de webshop zich volledig op UX. We kozen voor een strakker design. Bij de nieuwe look zijn de banners, kaders en CTA’s niet langer afgerond. Alles is aangepast naar een strakke stijl die een betere ervaring creëert voor de bezoekers. De focus gaat bovendien naar Arsène Weba, de beroemde mascotte. Hij doet reeds sinds 1986 zijn trouwe dienst en verdiende het om meer in de kijker te staan. Ook de andere cartoons staan nu duidelijker naast elkaar zodat klanten sneller de cadeaubon, folder of nieuwsbrief terugvinden op de homepagina.

Arsene Webdesign

Productdetailpagina UX

Ook de productdetailpagina kreeg een redesign. Zo werd o.a. gekozen om de iconen weg te laten, met als doel de klant minder af te leiden. De klant kan sneller navigeren over de productpagina. Daarnaast zijn de afmetingen van de producten duidelijker. De klant vindt sneller informatie terug zodat men zeker is of het meubelstuk in het interieur past. De focus van WEBA en de nieuwe webshop zet de klant volledig centraal. Door deze verhoogde UX hoeven de bezoekers geen vragen te stellen wanneer ze door de producten navigeren.

Daarnaast zijn in het nieuwe design de opties voor upselling en cross-selling meer in de kijker geplaatst. De klant gaat makkelijker navigeren tussen de verschillende producten en wordt geleid doorheen de webshop.

Overzichtelijke promo’s

Bij de vernieuwde webshop zijn de promo’s meer overzichtelijk. Nu is onmiddellijk duidelijk voor de klant welke producten in promotie zijn en hoelang de promo nog duurt. Bovendien is bij het nieuwe design de prijs sneller te vinden door de klant. De afleidende elementen zijn weggehaald waardoor het zoeken naar alle promoties op de webshop een aangename ervaring is.

Design kleurcodes

Het typerend blauw van Weba is meer in de belangstelling gezet op de hele webshop. De kleurencode is aangepast zodat deze duidelijker is, maar blijft in de herkenbare huisstijl van WEBA.

Er is bovendien meer witruimte gelaten om het design minder druk te maken. De hele look en feel is stijlvoller gemaakt. Ook hier is de UX verbetert door afleiding te verminderen. Hierdoor wordt het hele bestelproces zo vloeiend mogelijk afgehandeld.

Succesvolle redesign

Dankzij de goede samenwerking tussen WEBA en ons hele team is dit uitdagende project zeker geslaagd. Zo heeft WEBA zelfs een Baldwin zetel gelanceerd!

Ook op zoek naar een relaxte samenwerking om een redesign te doen van jouw webshop? Of een partner om een nieuwe Magento 2 webshop te ontwikkelen? Wij helpen je graag! Vertel ons jouw plannen.

Laten we samenwerken

Wil je een nieuw project opstarten of ben je het aan het overwegen? Vertel ons erover. Hoe meer we erover weten, hoe beter we onze eerste kennismaking kunnen voorbereiden. Want we komen graag voorbereid. Altijd. Vul dus het projectformulier in en we contacteren je asap voor een afspraak.

Een offerte aanvragen