N.E.W.S Records is een speler actief in de muziekdistributie, en aanbieder van andere diensten in de muziekindustrie.
Baldwin kondigt met trots de go-live van een van onze meest intense samenwerkingen van 2023 aan, in opdracht van N.E.W.S Records, en in samenwerking met Nvision en Business Central.
De nadruk van de agile-delivered nieuwe webshop en B2B-portaal lag op het frictionless, hassle-free bestellen in een groothandelcontext, zonder in te boeten op strake, performante vormgeving.
Een minimalistisch design met music artwork in de spotlight
Met dit project opteerde de klant voor een minimalistisch design dat toelaat om de aandacht te vestigen op de variëteit aan artwork, dat vaak hevige kleuren en designs bevat. De uitdaging hier lag in deze diversiteit aan producten tot een mooi geheel te maken. We maakten hier gebruik van neutrale kleuren met subtiele elementen die het signature karakter van N.E.W.S benadrukken.
Behalve het karakteriserende blauw dat in verschillende elementen terugkomt, laat de rest van het design de producten tot hun volle recht komen. Voor de implementatie van het design kozen we voor Hÿva technologie, dat niet enkel de complexiteit verlaagt tegenover alternatieven, maar ook de snelste resultaten produceert, waardoor de shop zich tot Google’s favorieten mag rekenen.
Real-time integrations
In nauwe samenwerking met derde partijen Nvision en ESC, lag de focus op real-time integraties en een volautomatische synchronisatie tussen Business Central ERP software en Magento, gefaciliteerd door de Nvision connector. Van klanten, orders, producten, prijzen, tot media zoals MP3 tracks en zelfs instellingen en user access management worden vanuit het ERP systeem beheerd.
Ook in de beleving van de gebruiker trokken we deze informatie door, van downloaden van stocklijsten tot gepersonaliseerde prijzen en de mogelijkheid om back- en preorders te nauwlettend te kunnen opvolgen. Allemaal real-time, natuurlijk – gegarandeerde last-minute informatie voor de groothandelaar.
- Real-time stocklijsten downloaden
- Gepersonaliseerde groothandelprijzen op basis van persoonlijke condities
- De ‘Mijn account’ sectie is verrijkt met een custom endpoint om tegemoet te komen aan de noden van een media-groothandelaar. Deze selectie van informatie geeft controle over de verscheping van orders en biedt volledige transparantie.
- Real-time status van orders bekijken
Beautiful accessibility & the right info at a glance
Onze doelstelling was om alle functionaliteit en informatie die een gebruiker nodig heeft, met zo weinig mogelijk frictie en moeite beschikbaar te maken. Om juist genoeg informatie mee te geven op de juiste plaatsen, zonder in te boeten op vormgeving, en dat toelaat om snel je ding te vinden, waar je ook bent.
Daarom zetten we zoveel mogelijk in op one-click interacties:
- Toegang tot promotionele middelen
- Volledige stocklijsten
- Laten verschepen van alle ingepakte artikelen
- Snelle add-to-cart functionaliteit
- Toegang tot zowel nieuwe als aankomende releases
- Gesuggereerde quick filters die het genre verder opdelen in stijl
- Links naar artiesten, labels en andere nuttige filtermogelijkheden
En zetten we in de kijker wat er écht toe doet:
- zicht op welke artikelen reeds besteld zijn in een oogopslag
- beschikbaarheid van producten, zoals pre- en backorders
- zicht op nieuwigheden om altijd geïnformeerd te blijven
Een performante music player
Een cruciaal element in de ontdekking van producten is – uiteraard – try before you buy. Daarom ontwikkelden we een op maat gemaakte mediaspeler dat automatisch titels en muziek ophaalt, zonder verlies aan performantie. Een gebruiker kan vanop de detailpagina luisteren naar geselecteerde tracks om een preview te krijgen van het product. Een geregistreerde B2B gebruiker kan deze zelfs downloaden voor promotioneel gebruik op hun eigen kanalen.
Recente & aankomende releases – en andere filtertechnieken
Hoe baant een gebruiker zich nu een weg tussen duizenden albums? Wij hadden dezelfde vraag.
Daarom implementeerden we verschillende manieren om te navigeren zodat aan elke behoefte voldaan wordt. We zetten er een aantal in de kijker:
Elke week betekent nieuwe muziek, vers van de (vinyl)pers. Een significant deel van het design is gebaseerd op deze insteek. Met behulp van de custom widgets bekijk je wekelijkse releases van de voorbije 5 weken, of browse je door muziek die nog niet uit is. Nog dieper duiken in de releases kan door gewenste weken en jaren te selecteren.
Andere manieren van filtering zijn gebaseerd op de gesuggereerde (populaire) stijlen, die zich aanpassen naargelang de selectie.
Delivery: solide gebouwd met agile principes
De implementatie werd mogelijk gemaakt door agile principes, waarvan we er drie uitlichten:
- Interactieve reviews: elke twee weken stonden we met de klant stil bij de werken. Vooruitgang werd gedeeld en getoond, waarbij we onmiddellijk feedback terugkregen, die we dan weer snel in onze planning goten. Pivoteren en snel itereren is daardoor mogelijk en geïsoleerde features werden snel afgewerkt.
- Functionaliteit primeert, design volgt: aangezien requirements kunnen veranderen met de opkomst van de zon, zetten we onze resources eerst in op functionaliteit voor de hoogte efficiëntie. Pas dan volgde de spreekwoordelijke designerkers op de taart.
- Radicale klantbetrokkenheid: van startup tot testing, elke stap van de weg was N.E.W.S in zeer hoge mate betrokken gebleven. Door problemen en successen te delen, maar ook samen te beslissen over prioriteiten en features, hielden we de transparantie hoog en ten allen tijde de verwachtingen helder.
Hoewel alleen erkende B2B-gebruikers de website volledig kunnen bekijken, is een voorproefje te vinden op: https://b2b.newsdistribution.be.