Dit marketingproject was het totaalplaatje: van SEO audit, keyword onderzoek voor SEO en SEA tot Google en Facebook advertenties. Nobila Casa is een keten van Huis & Decoratie winkels in Roemenië. Ze verkopen een brede waaier van decoratie producten die uniek zijn aan hun eigen stijl. Ze hebben 15 fysieke winkels in 13 verschillende steden. Een paar jaar geleden hebben ze de sprong gewaagt naar de online verkoop en sinds 2018 zijn ze gestart met online marketing, het begin van onze samenwerking.

Website: www.nobilacasa.ro

 

Audit en suggesties

Het project starte met een klassieke marketing overname procedure. We kregen toegang tot alle accounts en we werden geïnformeerd over hun huidige aanpak. In onze audit namen we vooral de website prestaties onder de loep – SEO audit, keyword onderzoek voor SEO en SEA, audit van de bestaande Google Adwords campagnes en een aanbeveling van verschillende marketing kanalen die voor hen zouden kunnen werken.

Campagne planning

Onze planning voor Nobila Casa had een natuurlijke werkmethode. Eerst onderzochten we welke aanpassingen we konden maken naar de campagnes to zoals budget splitsing en campagne structuur. We pasten alles aan rekening houdende met de voorkeuren en het budget van de klant.

Marketing accounts configuratie

Voor we starten controleren we de settings van alle marketing tools zoals Google Analytics, Google Tag manager en Google Search Console. En we passen deze aan indien nodig zodat we zeker zijn dat alle data op de juiste manier kan verzameld worden en dat de inzichten die we verzamelen accuraat zijn.

Google Analytics & Search Console zijn de eerste die we nakijken omdat ze een bron zijn van informatie over gebruikers, trafiek, werking van de website, index status, …
We houden dan weer van Google Tag Manager omdat dit ons helpt om de alle trackers te implementeren voor de acties die we willen volgen op de website. De voordelen hiervan? We hoeven onze developers niet lastig te vallen wat tijd en kosten bespaard.

Google AdWords & Facebook Advertenties

Vooraleer we van start gingen met de campagnes hebben we de live product feed van de database naar Google en Facebook aangepast zodat we deze kunnen gebruiken voor remarketing campagnes.

De voornaamste kanalen die we gebruiken voor het online adverteren zijn Google Adwords en Facebook. Deze lopen samen met de andere marketing & PR activiteiten van Nobila Casa’s team.
De samenwerking tussen online en offline marketing heeft alvast zijn vruchten afgeworpen en zowel de webwinkel als de fysieke winkels krijgen steeds meer mensen over de vloer.

Heb je nog vragen over digitale marketing? Dan helpen we je hier graag mee verder. Neem alvast een kijkje naar de Digitale Marketing pakketten die we aanbieden of contacteer ons voor een formule op maat van jouw bedrijf en doelstellingen.

Laten we samenwerken

Wil je een nieuw project opstarten of ben je het aan het overwegen? Vertel ons erover. Hoe meer we erover weten, hoe beter we onze eerste kennismaking kunnen voorbereiden. Want we komen graag voorbereid. Altijd. Vul dus het projectformulier in en we contacteren je asap voor een afspraak.

Een offerte aanvragen