Joliette is een webshop voor fashion en home & deco producten in Roemenië. Het idee voor deze webshop komt voort uit het brein van twee jonge mensen die steeds speuren naar de nieuwste trends om zeker te zijn dat ze kunnen meegroeien met de laatste online winkel ervaringen. Samen met hun team staan ze klaar om alle hindernissen te overwinnen.

Webshop: Joliette.ro

Joliette webshop design preview

 

Merk visie en boodschap

Na een doelgroep studie en het ontwikkelen van een missie statement zochten we naar de unieke verkooppunten van Joliette en creëerden we een merk identiteit.  We wisten dat Joliette zich zou richten op millennials. Die zijn zeer actief op sociale media en hebben een duidelijke visie over hun looks en de omgeving waar ze in willen leven. Maar het zijn bovenal doorwinterde online shoppers die hoge verwachtingen hebben van de gebruiksvriendelijkheid van een website en de service die ze krijgen voor, tijdens en na hun aankopen.

Wireframe studie

Voor we begonnen aan het design deden we eerst enkele wireframe studies om de ideale user experience te ontwikkelen. Eens we wisten hoe dit specifieke doelpubliek navigeert en naar welke informatie ze zoeken konden we aan de slag met de layout ontwikkeling. Elke pagina is ontwikkeld met verschillende points-of-entry in het achterhoofd.

Design & ontwikkeling

Dankzij een gedetailleerde planning waarin we zelfs de allerkleinste design puntjes beschreven verliep het design process bijzonder vlot. We creëerden het logo, een unieke layout voor de pagina’s en verzorgden de beelden van de verschillende communicatie kanalen. Het design is jeugdig en kleurrijk, wat de persoonlijkheid van het merk volledig weerspiegelt.

We implementeerden verschillende functionaliteiten, zorgden voor een duidelijke website structuur, implementeerden een veel gebruikte sorteer functie en verzorgden alles wat met SEO te maken heeft.

Gebruikers volgen

SEO & SEA zijn twee belangrijke functionaliteiten die we verzorgd hebben bij de lancering van de webshop. We zorgden er voor dat elke pagina goed geïndexeerd werd door de verschillende online zoekplatformen. Hier op volgend implementeerden en verzorgden we een variëteit aan online tools zoals Google & Bing Webmaster tools, Google Tag Manager en Google Analytics.

Om zeker te zijn dat alle data relevant is en kan gebruikt worden in verschillende verkoop & marketing analyses zorgden we er voor dat alle mogelijke interacties op de website gemeten worden. (Toevoegen van producten aan het winkelmandje, succesvolle aankopen, nieuwsbrief inschrijvingen, klik om te telefoneren, sociale media interacties,…)
Deze data hebben we ook gebruikt om later advertenties en e-mail campagnes bij te schaven zodat de boodschap telkens perfect past bij het profiel van de klanten.

Lancering en advertenties

Na het testen van alle functionaliteiten tijdens een ‘soft launch’ hebben we alle online marketing campagnes klaar gezet om via alle mogelijke kanalen potentiële klanten aan te spreken.

Het overgrote deel van het advertentie budget werd besteed aan Google Adwords, Facebook en Instagram advertenties. We slaagden er in om een geïnteresseerd publiek aan te spreken dat graag bij wil blijven met de laatste nieuwe mode en decoratie trends.

Image webshop

Laten we samenwerken

Wil je een nieuw project opstarten of ben je het aan het overwegen? Vertel ons erover. Hoe meer we erover weten, hoe beter we onze eerste kennismaking kunnen voorbereiden. Want we komen graag voorbereid. Altijd. Vul dus het project formulier in en we contacteren je asap voor een afspraak.

Een offerte aanvragen