Wij hielpen DingGo met een SEO audit en een bijbehorende strategie om meer organisch verkeer naar de website te krijgen. DingGo is een bedrijf dat begin 2017 gestart is in Sydney, Australië. Hun missie is het veranderen van de huidige manier die mensen gebruiken om blikschade aan hun auto te herstellen. Ze willen het leven makkelijker maken door een platform aan te bieden waar je makkelijk offertes kan vergelijken van verschillende garagisten. Dus wanneer je op zoek bent naar een garage die je kan helpen kan je makkelijk offertes aanvragen, deze vergelijken, de beste kiezen en deze dan ook meteen boeken met de hulp van dit platform.
Website: dinggo.com.au

We houden van bedrijven die er alles aan doen om het leven makkelijker te maken. Net daarom was het zo plezierig om met DingGo samen te werken. Lees hieronder hoe we hen mochten helpen.
SEO audit
Search Engine Optimisation is cruciaal voor jouw online aanwezigheid. Door het optimaliseren van jouw SEO kan men jouw website op een hogere positie vinden in de zoekresultaten. SEO is een complex en immens groot gegeven en het is één van de meest belangrijke elementen in de werking van jouw online marketing strategie. Bij Baldwin weten we dat search engines de volgorde van website op de zoek resultaat pagina gebaseerd is op honderden factoren.
Een SEO audit geeft ons een checklist van alle elementen die verbeterd moeten worden en zorgt draagt bij aan een zorgvuldige documentatie van elk van deze elementen. Het houd rekening met: de website structuur, canonical URLs, metadata, HTML sitemap, Google en Bing Webmaster tools, robots & sitemap, Google Analytics en Facebook code, etc. De SEO audit stopt niet gewoon hier. Onze collega’s zorgen er voor de opvolging met de developers van de DingGo website en zorgen ervoor dat elke aanpassing geïmplementeerd word.
Keyword onderzoek voor SEO & SEA
Het verschil tussen een website dat voldoende organisch verkeer krijgt en een website die helemaal geen bezoekers krijgt zit meestal in het gebruik van de keywords die belangrijk zijn voor SEO. We vragen ons steeds af of de gebruikte keywords ook wel degene zijn die de eindgebruiker zou gebruiken bij zijn online zoektocht. Daarom gebruiken we verschillende tools die ons helpen zoeken naar de perfecte keywords voor onze klanten. Voor zowel SEO als SEA.
We zorgen voor een keyword lijst voor Google Adwords, georganiseerd per campagne. We zorgen voor data over deze keywords zoals: maandelijkse zoekopdrachten, concurrentie, bieding prijzen en suggesties voor match types. Bovenop zorgen we voor een SEO lijst met de belangrijkste maar ook alternatieve keywords en zinnen voor elke aangeboden dienst. Op deze manier heeft de website voldoende organisch maar ook kwalitatief betaald verkeer.
Bijhouden van de nieuwe configuraties
Bij Baldwin houden we van plannen. Wanneer we met een nieuwe klant werken zorgen we er voor dat alle data op een accurate manier kan verzameld worden. Zo weten we of onze digitale strategie werkt en waar we eventueel enkele puntje moeten bijschaven voor een optimale prestatie. Na de audit zorgden we ook voor een lijst van elementen die we moesten verbeteren om meer en betere data te verzamelen van de DingGo website bezoekers. We zorgden voor een uitgebreide configuratie van de Google Analytics account en implementeerden verschillende nieuwe goals en events. Alle data is nu gecentraliseerd in een overzichtelijk Google Data Studio rapport.
Heb jij ook nood aan een SEO audit voor jouw website? We helpen je hier graag mee verder! Neem eens een kijkje naar onze Digitale Marketing pakketten of contacteer ons met al jouw vragen.