De gebruiker staat centraal: van content naar engagement en het opbouwen van een online aanwezigheid.
Een goede SEO aanpak levert je een betere positie op in de Google zoekresultaten, wat dan weer resulteert in meer relevante bezoekers voor jouw webshop. Dit pakket is ontworpen om bedrijven te ondersteunen bij online inspanningen.
SEO Audit & Kick-off meeting
De SEO audit is de hoeksteen van alle online marketing inspanningen.
De SEO audit toont je waar jouw online bedrijfs aanwezigheid te kort schiet in technische en inhoudelijke kwesties waarbij we zoeken naar een lijst van verbeteringen die een impact zullen hebben op de online én offline verkoop.
Dit houd het volgende in: technische en inhoudelijke SEO optimalisatie, de juiste analytics configuratie, gebruikers monitoring, trefwoord analyse, GDPR compliance, stand-van-zaken overzicht en aanbevelingen.
We bespreken de audit resultaten en de aanbevelingen samen tijdens onze Kick-off meeting.
Gebruikers volgen
We creëren de ideale setup voor het opvolgen van interacties met gebruikers en webshop klanten waarbij we vooral op zoek gaan naar de acties die iets toebrengen tot jouw bedrijf. Door het implementeren van Google Tag Manager kunnen we de interne website zoekwoorden, toevoegingen aan het winkelmandje, de checkout flows en het engagement van bezoekers monitoren overheen verschillende toestellen.
Digitale Marketing Strategie
Het draait steeds rond het juiste moment, de juiste boodschap, de juiste klanten groep en de juiste aanpak. We helpen je bij het detecteren en definiëren van de belangrijkste variabelen die jouw digitale strategie zullen definiëren. Met een neutrale kijk op jouw bedrijf zetten we een impactvolle digitale strategie op.
Audit van de huidige activiteiten
We bekijken jouw huidige marketing inspanningen die jouw bedrijf al uitvoert. We bekijken de social media aanwezigheid, de configuratie van actieve online advertentie campagnes, analyseren de verschillende concurrenten, adviseren bij het organiseren van de logistieke kant van de webshop, online betalingen, productfotografie, etc.
Budget voorstel
We zorgen er voor dat je het juiste publiek bereikt.
Afhankelijk van de concurrentie en de SEO kwaliteit van jouw website maken we een gedetailleerde budgetraming voor jouw digitale advertentie campagnes. We nemen hierbij elk kanaal in beschouwing dat aansluit bij jouw bedrijf en de online aanwezigheid van de klanten. En we zorgen voor elk kanaal voor een CPC (cost per click) en CPA (cost per acquisition) simulatie gebaseerd op de huidige online advertentie kosten van de verschillende online kanalen.
PPC campagne setup & onderhoud
We helpen jou starten met het opbouwen van trafiek, enkel in Google Adwords, gebaseerd op een lijst van categorieën die je wil adverteren zoals seizoensproducten, nieuwe collecties, bepaald type product. Het voordeel? Zo kunnen we stelselmatig de campagnes gaan aanpassen per categorie om de impact op jouw online verkoop te vergroten.
Maandelijks prestatie rapport
Maandelijks ontvang je een rapport gebaseerd op KPI’s die we samen opstellen. We volgen de trafiek van betaald en organische verkeer en we bekijken alle kwalitatieve indicatoren zoals: gespendeerde tijd op pagina’s en bounce rates. Zie je conversies maand na maand stijgen terwijl we de campagnes steeds verder optimaliseren gebaseerd op deze rapporten.
We houden ook een oogje in het zeil van de SEO prestaties van jouw e-commerce website en stellen steeds nieuwe aanpassingen en tips voor die je aan de top van de zoekresultaten zullen houden.
Maandelijkse consultatie
We staan altijd voor jou ter beschikking om de prestaties van de huidige en aankomende campagnes , SEO opportuniteiten, e-commerce configuraties te bespreken.