Baldwin’s SEO module voor Magento 2 heeft een reeks tracking en SEO functionaliteiten die ontwikkeld zijn op basis van onderzoek en onze eigen uitgebreide ervaring.

Custom development in eigen handen nemen kan soms moeilijk zijn, maar het geeft ons de mogelijkheid om nieuwe efficiënte oplossingen voor Magento 2 te creëren.

Advanced tracking

Google Tag Manager

Baldwin’s marketing team streeft naar onafhankelijk development, hun doel is dus dat zij en onze klanten tracking en tracking codes kunnen implementeren in de kortst mogelijke tijd en tegen de laatste kosten. Daarom zijn ze intensieve gebruikers van Google Tag Manager (GTM).

Google Tag Manager is een door Google ontwikkelde tool waarmee we snel en eenvoudig tracking codes en gerelateerde codefragmenten kunnen bijwerken die gezamenlijk bekend staan als “tags” op je website of app.

Met de SEO module vereist het toevoegen van de GTM code aan je website enkel een copy-paste van de container ID (GTM-XXXXX) van de Tag Manager interface naar de Magento Admin.

Verbeterde e-commerce en user actions

Op het gebied van user tracking maakt de SEO module van Baldwin gebruik van verbeterde e-commerce functies waarmee je een grondige blik kan werpen op de user interaction doorheen het verkoopproces en je ook specifieke user actions kan monitoren.

De verbeterde e-commerce functies zijn toegepast op basis van directe Google documentatie, de onderstaande informatie is beschikbaar in jouw Analytics-account na de configuratie:

  • Product Impressions
  • Product Clicks
  • Product Detail Impressions
  • Add / Remove from Cart
  • Checkout
  • Purchases

Buiten de e-commerce informatie die je beter helpt begrijpen waar je klanten afhaken in de sales funnel, tracken we ook specifieke user actions. Deze vertonen koopintentie en kunnen een goede trigger zijn om het verkeer terug naar de webshop te brengen.

We tracken:

  • Toegevoegd aan verlanglijst
  • Zoekopdrachten op de website
  • Verzonden contactformulieren
  • Nieuwsbrief abonnementen

Naast de eerder genoemde user interactions verzamelen we extra informatie over gebruikers zodat je de context van deze acties beter begrijpt. Daarom tracken we ook:

  • Zoekopdrachten
  • De gebruikte betaalmethode
  • Het land en de stad waar de bestelling wordt geleverd
  • Type pagina
  • Of de klant ingelogd is en aan welke klantgroep hij is toegevoegd

Met de SEO module profiteer je niet alleen van geavanceerde e-commerce tracking, zonder extra custom development, maar kan je de interesse en interactie van de bezoekers met jouw bedrijf ook beter controleren. En het beste: je krijgt toegang tot al deze gegevens in je Analytics-account.

Unieke SEO functionaliteiten

Canonical URLs

Meestal zijn product- en categoriepagina’s toegankelijk via meerdere URLs, afhankelijk van waar de bezoeker de website betreedt en de navigatiestroom. In zo’n gevallen, waarbij je een enkele pagina hebt die toegankelijk is via meerdere URLs of je verschillende pagina’s hebt met vergelijkbare inhoud (bv. een pagina met zowel een mobiele als desktopversie), ziet Google deze als dubbele versies van dezelfde pagina.

Daarom zal Google één URL als de canonical versie kiezen en deze crawlen. Alle andere URLs worden dan beschouwd als dubbele URLs en zullen dus ook minder vaak gecrawld worden.

Met de SEO module kan je Google expliciet vertellen welke URL een canonical URL is, en dit met slechts enkele klikken.

Hreflang tags

Indien je meerdere versies van een pagina hebt voor verschillende talen of regio’s, moet je Google over deze verschillende varianten vertellen. Door dit te doen kan Google Search verwijzen naar de meest geschikte versie van jouw pagina per taal of regio.

Met de SEO module kan je de hreflang tags instellen zonder extra development.

Sitemap.xml

Een sitemap is een bestand waarin je informatie geeft over de pagina’s van jouw webshop. Zoekmachines zoals Google lezen dit bestand om je website op een intelligente wijze te kunnen crawlen.

Een sitemap vertelt de crawler welke bestanden je belangrijk vindt op je site en het biedt ook waardevolle informatie over deze bestanden: bv. voor pagina’s, wanneer de pagina voor het laatst bijgewerkt is, hoe vaak de pagina gewijzigd is en eventuele alternatieve taalversies van een pagina.

Met de SEO module creëer je 4 verschillende sitemaps op basis van de paginatypes in je winkel: categorie sitemap, product sitemap, blog sitemap & CMS-pagina’s sitemap. Dit geeft je ook een beter overzicht van wat presteert in de SERP en waar problemen optreden.

SEA image label

Bij het uploaden van je producten op de webshop, kan je ook meteen de afbeelding kiezen die moet worden gebruikt in de feeds van de productcatalogus die je later zal gebruiken voor advertenties.

Met de SEO module is dit een label dat kan worden toegepast op foto’s van productpagina’s. Dit wordt zowel in de og:image tag als in de product feed gebruikt.

Zoekresultaten pagina

We hebben de standaardpagina met zoekresultaten omgevormd tot een indexpagina die geschikt is voor Google en die de juiste koppen en meta-informatie bevat.

Met de SEO module, als zoekopdrachten vaak door bezoekers worden uitgevoerd, verhoogt dit de vindbaarheid van die specifieke zoekresultaten pagina die geïndexeerd moet worden.

Nofollow richtlijn

“Nofollow” geeft webmasters de mogelijkheid om zoekmachines te laten weten “Volg geen links op deze pagina” of “Volg deze specifieke link niet”. Dit betekent dat Google geen PageRank- of ankertekst via deze links zal overdragen.

Met de SEO module kan je gemakkelijk no-follow richtlijnen van bepaalde links toevoegen of verwijderen, afhankelijk van je linkbuilding strategie.

Automatische redirects

Een van de meest uitdagende aspecten van het runnen van een webshop is om SEO bij te houden met de beschikbaarheid van de voorraad. Voor geïndexeerde productpagina’s die een geweldige positie hebben in de SERP, is het zonde om al dat verkeer om te leiden naar een 404-pagina.

Met de SEO module hoef je je geen zorgen meer te maken over redirects omdat het automatisch een 302-redirect toevoegt wanneer een product is uitgeschakeld en een 301-redirect wanneer het product verwijderd wordt. Dit betekent dat je je organische positie behoudt, zonder extra werk.

Product feed creatie voor advertenties

Vooral gebruikt voor dynamische remarketing campagnes, kan het creëren van een productfeed vanuit je webshop uitgevoerd worden in slechts enkele klikken en is de output compatibel met Facebook, Google Merchant en Google Adwords. Dus ongeacht de SEA-strategie, we got you covered.

Met de SEO module kan je alle producten downloaden die vermeld staan op je webshop en een automatische update instellen voor Facebook, Google Merchant en/of Google Adwords zodat je je geen zorgen hoeft te maken over manuele updates.

Image webshop

Laten we samenwerken

Wil je een nieuw project opstarten of ben je het aan het overwegen? Vertel ons erover. Hoe meer we erover weten, hoe beter we onze eerste kennismaking kunnen voorbereiden. Want we komen graag voorbereid. Altijd. Vul dus het projectformulier in en we contacteren je asap voor een afspraak.

Een offerte aanvragen