In deze post sommen we 7 eenvoudige maar harde regels op voor een succesvolle e-commerce strategie.

  1. Stel eerst een kritisch businessplan op en bedenk pas daarna hoe je internet gaat inzetten om het uit te voeren. Niet andersom dus, ook al zal je internetstrategie als een rode draad door je businessplan lopen.
  2. Bespreek je idee met mensen van binnen en buiten je branche. Neem de tijd om naar hen te luisteren en verwerk waardevolle tips in je businessplan.
  3. Stel de onderscheidende kracht van je product of dienst en je meerwaarde ten opzichte van concurrenten voortdurend in vraag. Niet alleen tijdens het schrijven van je businessplan, maar ook als je webshop al lang open is.
  4. Trek genoeg tijd uit om je businessplan op papier te zetten. Lang genoeg nadenken helpt je om je idee nog scherper te stellen en je gedachten te structureren.
  5. Pas het boekhoudkundig principe toe en schat mogelijke winsten zo laag mogelijk in, mogelijke kosten zo hoog mogelijk.
  6. Maak altijd een plan B en/of plan C. Zo kom je niet voor verrassingen te staan en speel je gegarandeerd kort op de bal als het zo ver is.
  7. Blijf je businessplan bijschaven. Je uitgangspunt kan wijzigen, de markt ondergaat veranderingen, … Logisch dat dan ook je plannen mee evolueren.
Image webshop

Laten we samenwerken

Wil je een nieuw project opstarten of ben je het aan het overwegen? Vertel ons erover. Hoe meer we erover weten, hoe beter we onze eerste kennismaking kunnen voorbereiden. Want we komen graag voorbereid. Altijd. Vul dus het project formulier in en we contacteren je asap voor een afspraak.

Een offerte aanvragen